Pokud nemáte chuť k jídlu: jak se trénovat, abyste každé ráno snídali. - bedivine.cz
Život

Pokud nemáte chuť k jídlu: jak se natrénovat, abyste každé ráno snídali

Jak se přinutit k snídani, když nemáte ráno vůbec chuť?

Slyšeli jste někdy: «Snídej sám, obědvej s přítelem, večeři dej svému nepříteli.» Znamená to pro vás něco?

Snídaně je to, čím byste měli začít každý den, je to nutné. Zkuste se probudit o něco dříve, aby bylo vaše tělo připraveno na jídlo. Také nejezte v noci. Nejprve se budete muset do jídla nutit, začít něčím lehkým a pak se z toho stane zvyk a ráno budete snídat s chutí.

A pamatujte, že pokud ráno nejíte, nejste daleko od gastritidy a pak jste jen dva kroky od vředu. Starej se o své zdraví.

Proč ráno není chuť k jídlu?

Mnozí z nás tuto situaci znají: ráno se probudíte a potřebujete se najíst, ale po hladu není ani stopy a i aromatická káva dostane knedlík v krku, nemluvě o nějaké kaši, tvarohu nebo sendviče. Ale když přijde večer, je to, jako by se uvnitř probudilo monstrum, které je připraveno sežrat vše na policích lednice.

Tento stav vůbec neodpovídá tomu, jak by to z hlediska zdravé výživy mělo být. A v tomto článku se pokusíme přijít na to, proč se to děje, proč je snídaně vyžadována a jak tuto snídani připravit s chutí k jídlu.

Proč nechceš jíst ráno

Existuje několik důvodů pro nedostatek chuti k jídlu po ránu. Většina lidí se však již natolik „vycvičila“ nesnídat, že myšlenka, že je to špatně, nenapadne. Mezitím Ljudmila Denisenko, členka Národní dietetické společnosti a Evropské asociace pro studium obezity, uvádí tři hlavní důvody ranní nechutenství (a budeme mluvit o tom, proč je nesnídaní škodlivé):

  • Hodně kávy. Jsou lidé, kteří pijí tento nápoj ráno, po celý den a dokonce i večer. Nadbytek kofeinu má ale na lidský nervový systém docela zajímavý vliv: zpočátku ho nabudí, pak začne zpomalovat a zejména zpomaluje pocit hladu. V důsledku toho dochází k poruchám ve fungování gastrointestinálního traktu. Z toho plyne závěr, že pro milovníky kávy je její ranní dávka tou nejlepší snídaní.
  • Pozdní spaní. Lidé, kteří zůstávají dlouho vzhůru a mají potíže s ranním vstáváním, snídají mnohem neochotněji než ostatní, protože jejich tělo se ještě úplně neprobudilo a už se „cpe“ jídlem.
  • «Kocovina sacharidů» Jednoduše řečeno, je to jen velká večeře před spaním. Pokud se večer dostane do těla hodně jídla, do rána prostě nestihne dostat hlad. A právě večer se opět začne dožadovat krmení. To vytváří návyk hodně jíst v noci.

Navíc nedostatek chuti k jídlu ráno může být vyvolán stresem, ukvapenou přípravou na práci a některými individuálními vlastnostmi těla. Většinu výše uvedených důvodů lze odstranit bez velkého úsilí, ale v případě, že tělo z nějakého důvodu nechce jíst, je nejlepší poradit se s lékařem a podstoupit vyšetření k identifikaci zdroje poruchy.

Co může ohrozit nedostatek snídaně

Vedoucí lékař Odborné polikliniky, doktor lékařských věd a gastroenterolog Sabir Mehdiyev, mluví velmi dobře o důsledcích nedodržení pravidelného ranního jídla. Jednat v rozporu s fyziologickými zákony těla je podle jeho názoru nejen špatné, ale i nebezpečné. Pokud člověk nesnídá, dějí se v jeho gastrointestinálním traktu následující věci:

  • Žaludek se tráví sám. Nezáleží na tom, zda člověk jedl nebo ne — žaludek bude v každém případě produkovat kyselinu chlorovodíkovou. A během nočního spánku se toho hodně hromadí. A pokud ráno není žádné jídlo, kyselina začne ovlivňovat sliznici. V důsledku toho se bolest, pálení žáhy, bolest a další nepříjemné pocity mohou objevit i u lidí trpících vysokou kyselostí.
  • Žluč stagnuje. Žlučník se stahuje pouze tehdy, když potrava vstupuje do žaludku. Začne do střev vylučovat žluč, což usnadňuje trávení tuků a vstřebávání vitamínů rozpustných v tucích. Pokud je žaludek neaktivní, žluč zůstává v močovém měchýři, zhoustne a je stlačena do kamenů.
  • Střeva nefungují. Aby se střeva zaktivizovala, potřebuje ráno dostat svou dávku žluči, a to je možné pouze přes snídani. Pokud není potrava dodávána, je narušena peristaltika, což zase způsobuje dysbakteriózu, zácpu, tíže v žaludku a nadýmání.

Kromě toho nedostatek snídaně často způsobuje nadměrné přibírání na váze, protože bylo vědecky dokázáno, že lidé, kteří nesnídají, zkonzumují během dne více kalorií. Produkce hormonů probíhá podle hodin a metabolismus je nejaktivnější ráno — od 7 do 10 hodin a nezáleží na tom, zda se člověk cítí být probuzen nebo ne. V časných ranních hodinách se uvolňují hlavní hormony: hormon stimulující štítnou žlázu, pohlavní hormony, kortizol, prolaktin a další. Tím se v těle rozproudí látková výměna, a aby hypofýza, nadledvinky, štítná žláza a další orgány fungovaly normálně, je potřeba zajistit tělu včasnou a optimální dodávku energie obsažené v potravě.

Při systematickém vynechávání snídaní dochází k narušení rovnováhy, v důsledku čehož tělo začne utrácet vlastní energetické zdroje nutné k životu a nestihne je doplnit. A jedním z výsledků této metabolické poruchy je přibírání na váze.

Ne nadarmo odborníci na výživu nazývají snídani „základním kamenem“ každodenní stravy. Ti, kteří snídají, intuitivně mají tendenci jíst potraviny, které obsahují méně tuku. A kdo snídani vynechává, naopak dohání ztrátu tím, že se zasytí kalorickými a tučnými jídly. V důsledku toho je pro ně mnohem obtížnější překonat pokušení dát si před spaním vydatné jídlo, které také vyvolává obezitu.

Ponecháme-li stranou nadváhu, systematické vynechávání snídaně má další negativní důsledek – zvýšené riziko kardiovaskulárních onemocnění. Jak víte, hlavní příčinou srdečních onemocnění jsou krevní sraženiny, což jsou krevní sraženiny, které blokují průtok krve ve velkých cévách. Kvůli těmto krevním sraženinám je zastavena výživa srdce (nebo jiného orgánu). Metabolické poruchy spojené s nedostatkem snídaně vedou k pomalému průtoku krve, agregaci krevních destiček a vzniku krevních sraženin.

A ještě jedna věc: v důsledku metabolických poruch v těle se zvyšuje cholesterol, což vede k tvorbě kamenů v ledvinách a žlučníku a ke vzniku aterosklerózy a hypertenze.

Shrneme-li, nezbývá než konstatovat, že odmítání snídaně je extrémně zlozvyk a příčina nejrůznějších neduhů spojených nejen s trávicí soustavou, ale i s jinými tělesnými soustavami. Proto se proti tomu musí bojovat a mělo by se s tím začít co nejdříve.

Jak začít pravidelně snídat

Zde je několik jednoduchých, ale velmi účinných tipů, které vám pomohou zbavit se nedostatku chuti k jídlu ráno a jíst s potěšením:

  • Zkuste ráno odstranit příčiny nechutenství, o kterých jsme mluvili na začátku. Slaďte s nimi svůj životní styl a zvýrazněte to, co vám „sedí“, a podle toho proveďte úpravy.
  • I když se vám ráno vůbec nechce jíst, udělejte to prostřednictvím „Nemohu“. Samozřejmě není potřeba tělo nutit, ale určitě byste do ranního jídelníčku měli postupně zařazovat nějaké jídlo. Můžete začít s pár lžičkami kaše, malou omeletou, kouskem sýra s celozrnným pečivem atd.
  • Zpestřete si ranní jídelníček, například střídejte proteinové a sacharidové snídaně.
  • Ihned po probuzení vypijte sklenici pitné vody, abyste zneutralizovali kyselinu chlorovodíkovou, která naleptává stěny žaludku, a „nastartovali“ střeva. Po půl hodině se doporučuje lehká svačina, a pokud to není možné, vypít další sklenici vody.
  • K snídani si dejte lehké, nízkotučné a lehce stravitelné jídlo s obsahem bílkovin a vitamínů.
  • Pokud nemůžete snídat, nemusíte čekat až do večeře. Stačí trochu posunout snídani a hodinu a půl po probuzení jíst.
  • Trochu omezte večerní jídlo, abyste časem úplně opustili pozdní svačiny.

Začít ráno jíst není tak těžké – stačí se trochu snažit a po pár týdnech už nebude možné začít den, aniž byste snědli něco zdravého a chutného. Vytvořením zvyku snídat každý den:

  • Normalizujte práci trávicího traktu
  • Aktivujte proces odstraňování toxinů z těla
  • Zachraňte se před potřebou postních dnů a speciálních úklidů
  • Zrychlete metabolické procesy v těle v průměru o 5 %
  • Posilte svůj imunitní systém a chraňte se před infekcemi a viry
  • Zabraňte vzniku gastrointestinálních onemocnění, cukrovky a obezity
  • Normalizujte váhu a shoďte přebytečná kila
  • Dodejte tělu sílu a energii na celý den
  • Probudíte se rychleji
  • Zlepšete schopnost koncentrace a paměť
  • Zvyšte svou vitalitu a zvyšte odolnost vůči stresu

Pravidelné snídaně mají spoustu výhod, ale pamatujte, že ranní jídelníček je potřeba sestavit pouze s důrazem na pravidla zdravé výživy.

Přejeme vám po ránu chuť a zdraví do dalších let!

Doporučujeme také přečíst:

  • Vyprávění
  • Čaj, káva, džus: považuje se to za vodu?
  • 8 životních triků, jak se stát ranním člověkem
  • Jak v noci dobře spát
  • 6 večerních návyků, které vás připraví na lepší zítřky
  • Jak správně běhat
  • 10 výroků o výhodách vody: pravda nebo mýty
  • Jídlo pro mysl: potraviny, které zlepšují koncentraci a mozkové funkce
  • Biologické hodiny: doporučení pro nastavení
  • Vitamin D3: role cholekalciferolu pro lidský organismus
  • Jaká zelenina je nejprospěšnější pro zdraví, hubnutí a různé nemoci?

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»
bedivine.cz